Zilveren enveloppe

Vrijdag jongstleden waren we bij de gelukkigen om naar een babyborrel te gaan.
Een kameraad, long time no see, maar die er best wel goed inzit, kwam bij ons zitten, en deed zijn verhaal.

‘We zijn recent in het Hof Van Cleve gaan eten, betaalden daar om en bij de 550 euro per koppel, en bij het buitengaan kregen we een zilveren omslag. Er werd ons gevraagd om die omslag pas thuis open te doen. Maar nieuwsgierig als ik ben deed ik die omslag reeds in de auto open. En weet je wat er in die omslag zat?’

‘Hmm, ik kan het echt niet raden’ wist ik mee te geven.
‘Wel daarin zat een briefje waarop stond: We apprecieëren jullie bezoek, doch voortaan zien we jullie hier liever niet meer.’

*slik*

25 thoughts on “Zilveren enveloppe”

  1. Ik begrijp je verhaal niet goed.Waarom de zilveren enveloppe? Is het koppel te weten gekomen waarom? Weet jij waarom?

  2. Moet kunnen. Soms kom je al eens klanten tegen die je liever niet hebt. We kennen de reden niet, maar als andere klanten gestoord worden door die ene klant vb kan ik begrijpen dat je vraagt om niet meer terug te komen.
    De manier waarop is een andere zaak. Je kan het ook op de man af zeggen, maar mits wat teveel gedronken kan zoiets een scene geven en dat wil je ook niet.

  3. Als je je gedraagt als een varken, dan ben je in de Lunchgarden ook niet welkom.

    Sommige mensen veronderstellen omdat ze goed betaald hebben, dat ze zich alles kunnen permitteren. Fucking pseudo nouveaux riches voorop.

  4. Deze mensen hebben zich niet misdragen, ze hebben maar 1 fout gemaakt, nl het goedkoopste menu bestellen…even slikken voor 550€ idd het goedkoopste menu !!! Heb dit al meermaals gehoord…
    blijkbaar is dit daar standaardprocedure, als je niet genoeg verteerd…buiten blijven.
    Geedebee´s last blog post ..Citytrip New York 2010

  5. @Benjamin: Zelf ben ik nog nooit naar ” Het hof..” geweest, maar ik heb dit verhaal over die enveloppe reeds een 2 tal keer eerder gehoord.

    Er werd me verteld dat het er telkens over ging dat het gezelschap de minst dure menu had genomen.

    Staven kan ik dit verhaal dus niet omdat het gaat “over horen zeggen”.
    Misschien dat andere bloggers dit verhaal (of deze kwakkel) wel aan de lijve ondervonden hebben?
    Geedebee´s last blog post ..Citytrip New York 2010

  6. Vervolg: Daarnet met een collega gesproken die wel al naar “het Hof..” ging eten en ook één van de goedkopere menu’s consumeerde…doch de brief niet kreeg.
    Volgens hem gaat het er wel degelijk over dat de eigenaars vinden dat een bepaald cliënteel niet in hun zaak past op bepaalde redenen…. (welke redenen zijn ook hem een raadsel).
    Bij deze mijn verontschuldigingen voor het verder helpen verspreiden van bovenstaande “kwakkel”.
    Geedebee´s last blog post ..Citytrip New York 2010

  7. Dit is een kwakkel die al heel lang de ronde doet over het Hof Van Cleve… Is trouwens een tijd geleden al in de media geweest en toen hebben Mr. & Ms. Goossens met klem benadrukt dat het om laster en eerroof gaat, een gerucht gelanceerd door iemand die het niet zo goed met hen voor heeft… Ze benadrukten dat iedereen wel degelijk welkom is in hun restaurant…

    En mocht dit toch waar zijn, dan hadden die mysterieuze enveloppe en brief al lang in HLN ofzo gestaan ;)
    Gilles Deplancke´s last blog post ..M-Tunes- Martin Solveig – Hello

  8. Buiten dat het verhaal dom en compleet ongeloofwaardig is, ga eens kijken op de site zelf http://www.hofvancleve.com/ Als ik dan bij seizoensmenu kijk is de duurste menu 310€ met aangepaste wijnen. Dit is niet van horen zeggen dit is van effe checken. Volgens jullie is 550€ het goedkoopste wat je er kunt eten.

    Overlaatst me boos gemaakt op een blog tegen eurokitchen waar ook de eerste de beste oetlul een artikel starte tegen dit bedrijf gebaseerd op gegevens in gefluisterd door “vrienden” waarvan je aanvoelt dit klopt niet.

    Bloggers tegenwoordig zien blijkbaar hoe een clint ed bezoekers lokken dus alle middelen zijn toegestaan terwijl ik dacht blogger een eerbare titel was.
    Via twitter wordt dit bericht dan opgepikt en snel verspeid.

    Ik stel voor dat de eigenaar, van deze blog, eens de moeite doet om dit verhaal te controleren en ook nadien de moeite doet om dit recht te zetten. Niet enkel via klein regeltje in de commentaren maar ook via de andere kanalen twitter FB enz.
    Zelf heb ik niks te maken met hof v cleve ben er nooit geweest of dergelijke. Persoonlijk vind ik het gewoon laag om iemand of een bedrijf aan te pakken via een blog gebaseerd op horen zegen van derde, vierden wat dan via andere kanalen snel verspreid wordt en waar weinig tegen te doen valt.

  9. Met het risico van te flamen ;-)
    @Alex: ten eerste staat er in de blogpost: ‘…om en bij de 550 euro per koppel…’ en ik ga er van uit dat ze effectief twee menu’s per koppel hebben genomen en ten tweede staat er nergens in de blogpost al zou dit het goedkoopste geweest zijn.

    Ik stel dan ook voor dat je – voor je de eigenaar van de blog oproept dingen te doen – eerst even aandachtig leest.
    Wim´s last blog post ..Joyvalle Red Noses

  10. Alex probeert misschien een eerbaar punt te maken, maar door zelf een boel veronderstellingen en speculaties voor waar te verkopen en door andere bloggers te beledigen, begaat hij krek dezelfde fouten als degene die hij bij anderen verwijt. Iemand aanpakken op basis van horen zeggen van derden of vierden kan volgens hem niet, maar iemand aanpakken op basis van een eigen ‘aanvoelen’ is blijkbaar wel normaal.

  11. Gisteren heb ik uit 1° hand hetzelfde verhaal gehoord. Een collega-dokter wiens dochter (geen dokter) en schoonzoon (heel fatsoenlijke maar eenvoudige mensen) voor maar 400!! euro hadden gespendeerd en ook een brief meekregen die pas thuis mocht geopend worden. Zij behoorden ook niet tot het beoogde klienteel. Moet Peter Goossens maar niet constant op VTM rondlopen, dan krijg je toch automatisch “gewone mensen” op bezoek!!

  12. Dit verhaal heeft een heel hoog stadslegende nivo:

    het is enkel ‘van horen zeggen’, het is redelijk onwaarschijnlijk dat iemand een brief krijgt van een restaurant en die niet meteen opent.
    En moest het zo zijn waarom is er dan nooit zo’n exemplaar van die brief opgedoken in de ‘boekskes’ a la Story, Dag Allemaal etc ? Moest dat echt bestaan ,man toch, Peter Goossens zou het mogen gaan uitleggen in de Story en Dag Allemaal denk ik.
    Om nog maar te zwijgen van de reputatieschade hij zou lijden

  13. ik heb dit verhaal al paar keer gehoord, ook van vrienden van vrienden van vrienden…enfin…volgens mij is het een “broodje aap”…veel jonge gasten schijnen het te geloven, maar wat geloof je niet allemaal als je jong en naief bent ? En waar is dan die brief ? daar moet het laatste nieuws toch een paaar centen voor over hebben zeker ? :-)…die geafffronteeede mensen vertellen wl gretig hun verhaaal maar die brief is in de stoof gestoken ? lol

  14. @Wim, precies dat ga ik eens doen. Ze hebben een lunchmenu voor 150 euro en enkel water drinken. Goedkoper kan niet :-)

  15. Dit lijkt me sterk….heb al een paar keer de lunchmenu van 150 euro,water,appelsiensap als aperitief en mokka als afsluiter genomen nooit problemen gehad(en dan kom ik nog met een smart terwijl de parking vol staat met bentleys en aston martins) Ik daag de mensen die dit hebben voor gehad uit om naar de media te stappen en anders te zwijgen!!

  16. De bewering dat een goedkoop menu (bvb. de lunch) er zou toe leiden dat men gevraagd wordt niet meer te komen, is volledig uit de lucht gegrepen. Wij hebben de lunch er reeds herhaalde malen gegeten.
    Blijft over : dat het een stadslegende is ( wat ik geloof) of mensen zich werkelijk storend gedragen voor andere gasten.
    Triest vind ik dat men zo’n (volkomen foute) opmerkingen tegenkomt, als we het hebben over een van de absoluut culinaire hoogstandjes van België. Dit top restaurant verdient meer respect dan deze loze roddels. Bovendien, elk restaurant verdient dat er geen foute informatie over verspreid wordt.
    Het zegt dus vooral iets over de schrijver van het bericht.

  17. Ik ben 2 keer in Hof van Cleve gaan eten en vond het 2 keer een schitterende ervaring. Niet alleen culinair, het was ook plezierig.
    We gaan af en toe voor een gelegenheid op het hoogst niveau eten, ook bij Sergio, en dat is nooit anders geweest dan heel prettig en sfeervol, nooit stijfdeftig zoals wel eens beweerd wordt door mensen die boertigheid als norm hanteren.
    Van bij het eerste contact word je door de bediening “gescand” en heeft men meteen begrepen of je het serieuze dan wel het plezante gezelschap bent. Ze doen telkens mee in die sfeer en dat is tot nu toe in elk restaurant het geval geweest zonder uitzondering.
    Er is maar 1 beperking: het mag niet luidruchtig worden zodat de tafels rondom je ook hun pleziertjes kunnen hebben. Die flauwe kul over prijs zegt alles over de auteur van dit soort berichten.
    Die omslag bestaat inderdaad, en ik ben er blij om: wie meent dat hij zich alles kan veroorloven omdat hij veel geld op tafel legt, hoort daar niet thuis, en dat geldt even goed voor een taverne of een brasserie. Manieren en fatsoen hebben niets met sterren te maken.
    Dat men dan de prijs als excuus gaat gebruiken, is zo typisch als wat: even voor de spiegel gaan staan en zich afvragen of het toch niet aan jezelf kan liggen, zit er blijkbaar niet in. Ik heb die omslagen al weten uitdelen aan mensen die daar veel meer geld hadden uitgegeven en tot de typische klantenkring behoorden, die er zeker nog geregeld zouden terug gaan om opnieuw veel geld uit te geven. Ook zij werden gevraagd om weg te blijven. Dit is geen slecht klantenbeheer, in tegendeel, het maakt deel uit van hun uitstekende klantenservice: de klant die daar ongestoord wil gaan genieten heeft bescherming nodig tegen omhooggevallen mensen die menen dat ze zich voor een beetje geld alles mogen permitteren.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge