Veranderen van provider

Voor alle duidelijkheid, ik ben niet van plan om te veranderen van provider, maar als ik opgebeld word door het call center van belgacom, die mij een zeer mooi voorstel willen doen, haal ik meestal mijn @telenet email adres aan als één van de redenen waarom ik niet van provider wens te veranderen.
Dat ik het handig vind om vaste telefonie, internet en digitale televisie met Belgisch voetbal in één pakket te hebben is uiteraard de hoofdreden.
Maar het valt mij toch steeds op dat ik terugval op mijn e-mailadres.
Ondertussen heb ik al jaren eigen domeinnamen en promoot ik mijn e-mailadres @sietoebie of @c2bsoft, toch wordt mijn @telenet e-mailadres nog veel gebruikt.
En ik zou het ook raar vinden het te moeten afgeven. Dat e-mailadres is historisch gegroeid, een deel van mij geworden.
Ik herinner me nog het pre telenet (toen nog pandora) tijdperk.
Als vroege vogel op de digitale snelweg had ik een hotmail account. Bij bedrijven waar ik toen als freelancer solliciteerde werd wel meermaals gelachen met dat hotmail adres. Waarom? Hotmail was niet hip in de bedrijfswereld, er werd verwacht dat je een e-mailadres bij een provider had. En zo geschiedde.

Ik zou dan ook aan iedereen aanraden om de gratis emailaccount van zijn/haar provider niet te gebruiken.
Er zijn mogelijkheden legio met gmail, live,…

Of kan onze overheid er niet voor zorgen dat een geregistreerd e-mailadres bij een provider voor altijd bij die persoon blijft? Een eenvoudige forward naar de nieuwe provider zorgt er dan voor dat het oude adres in gebruik kan blijven.

One thought on “Veranderen van provider”

  1. Ik doe vrij veel migraties bij klanten van een provider-mailbox naar eigen domein en we lossen dit heel eenvoudig op.

    Stuur vanaf nu met het nieuwe emailadres.
    Reply ook altijd vanuit het nieuwe emailadres, ook op mails die nog toekomen op het oude maildomein.
    Controleer na 6 maanden en na een jaar of er nog mail toekomt op het oude domein, en laat enkel die mensen iets weten.

    Na een jaar sluit je het emailadres af of laat je het bestaan, kan op zich geen kwaad.

    In de praktijk komt er na enkele maanden amper nog mail toe op het provider-adres.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge