Administratiekost

Onlangs stuurde ik een herinneringsfactuur naar een klant omdat die reeds 150 dagen voorbij vervaldag gepasseerd was.
Hiertoe rekende ik 15 euro administratiekosten en de 10% intresten volgens verkoopsvoorwaarden.
Al snel kwam er zo 48 euro bovenop het factuurbedrag.

3 dagen na het versturen van de brief staat het factuurbedrag op mijn rekening. De administratiekost en intresten, daar werd door de klant geen rekening mee gehouden.

Kan dat dan zomaar? Wat doe ik nu? De volgende factuur automatisch 48 euro hoger schrijven?

5 gedachten over “Administratiekost”

  1. Als het in je verkoopsvoorwaarden staat, kan je een rechtzaak beginnen, maar of dat de moeite is ?
    Vooral vroeger je herinnering sturen in ’t vervolg




    0



    0
  2. @OliWare, ik moet inderdaad veel stouter beginnen worden naar bepaalde klanten toe..




    0



    0
  3. Het is waarschijnlijk verkeerd, maar als ik verwijlintreten reken, en ze betalen waarna vlot het originele factuurbedrag, dan ben ik blij dat ik dat al heb en laat ik de rest zo.

    Kost teveel tijd en moeite om daar dan ook nog eens achter te zitten. Zeker voor kleine bedragen.




    0



    0
  4. Vooral geen diensten meer verstrekken aan je klant voor de vorige factuur volledig werd betaald: incl. administratiekosten en interesten.




    0



    0
  5. Wanneer de klant zoveel betalingsachterstand heeft, moet je niet twijfelen om hem administratieve kosten aan te rekenen. Als hij geen supplement wil betalen, had hij het verschuldigde bedrag op tijd moeten voldoen. Beter een ontevreden klant dan een lege rekening.
    Voeding´s last blog post ..Wat is Qivineren




    0



    0

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge