Boxx is de maxx

Zoals gisteren gemeld was één van de, zoniet DE reden, naast het feit dat ik voor Engie werk, om naar engie-electrabel over te schakelen, Boxx. Waarom ik boxx wou vraag je je waarschijnlijk af.
Om (veel) geld te besparen? Neen, zeker niet, want ik ben er vrijwel zeker van dat we niet echt zullen besparen. Temeer ik de vriendin toch niet kan overtuigen om de wasmachine en de vaatwas tijdens daluren te laten draaien.
Of toch. Via boxx kan ik nu wel aantonen wat zo een wasmachine per beurt verbruikt en dus ook kost tijdens dal- of piekuren… Och laat maar, het zal toch zijn nut niet hebben. Daar doe ik het dus niet voor.
Maar wel om een nieuw speeltje te hebben. Om meer controle te hebben over de plaats waar je je, naast het werk, zich het meest in bevindt. Verwend als we zijn hou ik ervan om ’s morgens in een voorverwamde omgeving op te staan en ’s avonds, na het werk, in een reeds verwarmd huis aan te komen. Dat kon voorheen ook, zonder Boxx. Maar ik kan de uren niet tellen hoeveel de chauffage nutteloos stond te stoken. OK, dan toch een beetje voor het geld hoor ik je denken. Strikt bekeken misschien wel, maar toen de installateur mij daar gisteren tijdens zijn uitleg over aansprak wees ik vooral in de richting van het nutteloze en ook richting het milieu.

Het moet zowat half December geweest zijn dat ik dan ook een afspraak maakte om de Boxx te laten installeren. Via de on line bookingstool kon ik zo een datum uitkiezen. Mijn verbazing en terleurstelling was enigszins groot toen ik daar zag dat de dichtsbijzijnde datum 22 Maart was. In 2017 dan nog wel. Dat leek nog zo ver af. Maar we weten allemaal maar al te goed, dat de tijd, van zodra je de 18 jaar gepasseerd bent, vliegt. #Cliché.

Dus bij deze zijn we nu 23 Maart en is boxx geïnstalleerd.
Ik was thuis aan mijn geïmproviseerde standing desk aan het werk toen ik om 09.33 een sms kreeg.

Onze installateur is onderweg voor de installatie van boxx en zal weldra aankomen. Bedankt om ervoor te zorgen dat er iemand thuis is. ENGIE Electrabel.

Uiteraard diende ik op twitter te melden dat de koffie reeds klaarstond. En uiteraard kreeg ik antwoord van de engie helpdesk die je onder de handle Ilse_helpt_je snel beantwoordt.

Rond tien uur werd er aangebeld stopte er een camionette van JFS aan onze deur. Er werd aangebeld en ik kon de jonge man een koffie aanbieden. Zwart? Neen melk en suiker aub.
Al snel werd de oude thermostaat van de muur gehaald en prijkte er zo een moderne boxx op. Wat een mooi ding dacht ik. Het lijkt alsof je ineens een modern(er) huis hebt. I like. Ah het is daarvoor dat ik boxx wou.

Het komende uur werd gevuld met installatie en een leuke babbel. Over het werk en de voldoening die je er van kan krijgen, over het waarom het toch een redelijke tijd duurde eer boxx geïnstalleerd kon worden, over de kindjes, over de voetbal – Ja de installateur is een Club supporter – en had net als ik één van zijn kindjes naar een speler van Club vernoemd. Bij hem Victor (Vazquez), bij ons is dat dus Rune (Lange) geweetwel.

En dan kwam het moment suprême. De boxx was geïnstalleerd, de software was ge-updated, de app was op de iPhone gedownloaded, dus klaar voor actie. Ik zag aan Joachim dat dit ook voor hem een leuk moment is. Uitleggen hoe dit stukje technologie werkt. En ik keek. Een beetje als een kind naar zijn nieuwe speeltje. Och kan dat ook, maar jongens toch, dat is wijs. De maxx zo een boxx.
Terwijl ik de werking van de app controleerde kwam Joachim af met nog een pakje. De startersset van Hue. Die lichten van Philips. Och, alweer een brede smile op mijn gezicht. En alweer voer voor een andere blogpost.

En ja de kinderen, die vinden het alvast ook wat de maxx. Joyce die denkt er het hare van.

Beste Joachim, mocht je dit gelezen hebben, laat gerust een berichtje na 😉

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge